Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

29 Eylül 2011 Perşembe

Yedikule

İstanbul anlatılırken genelde hep bilinen semtlerinden bahsedilir. Sultanahmet, Eminönü, Kapalıçarşı, Beyoğlu vs. vs diye gider bu.

Ben doğduğum büyüdüğüm, sokağa adım atar atmaz her köşesinde tarihin olduğun bir yere götürmek istiyorum sizi..Yedikule..nasıl anlatırım bilmiyorum, camileri, çeşmeleri, kiliseleri, surları, yedikule hisarı, samatya'sı, balıkçıları, eski rum, ermeni evleri ile büyüleyici bir semt..

Merhaba caddesindeki kilise.Ayios Konstantini-Aya Helena Rum Ortodoks Kilisesi. Zamana direnen bir yapı..




                                            Yıkılmaya yüz tutmuş, eski Rum-Ermeni ahşap evleri

  
                                                                 Tadilat görenleri



                                                                    Ara sokakları





                                             Genç Osman'ın idam edildiği, ünlü Yedikule Zindanları..


       Bir adı da Acı zindanlarıdır. Saolsun amcam bugün giriş yok diye izin vermedi :) Diğer bekçi veriyodu :)


Şimdi baktımda dünya kadar resim çekmişim ama yer yok :) bu kadarı anlatmaya yetermi? hayır. Gelip görmenizi, o havayı koklamanızı isterdim. Oldum bittim severim tarihi. Hem türk, hemde dünya tarihini..Açıkçası iyiki burada doğmuşum, iyiki tarih dokunacak kadar yakın bana...

35 yorum:

  1. İstanbul' da yaşamak ve İstanbul' u yaşamak çok farklı birbirinden değil mi? Ben İstanbul' u yaşamayı seviyorum dönem dönem ziyaretlerle. Anlatmaya devam et Aslı' cım. Senden dinlemek de çok keyifli oluyor.

    YanıtlaSil
  2. hepsi şahane görünüyor, ve insana huzur veriyor.
    Ben tembellik ve üşengeçlikten iki adım atamazken insanlar bi de bu güzellikleri görmek için kıtalar aşıyor :)
    Ayrıca öyle tarihi bi yerde yaşamanın verdiği huzur da bambaşka olsa gerek :)

    YanıtlaSil
  3. İstanbul'da doğdum ama büyümedim, ara sıra geliyorum akrabalar, mezar ziyaretleri vs. şimdiler de Kurabiye ile beraber günübirlik turlar yapma hevesim var,nerelere gidileceğini birinden iyice öğrenirim diyordum ve inan aklıma gelenlerden biriydin, şimdi şart oldu gelirsem Sen'den bilgi almak tabi zahmet olmazsa :)

    YanıtlaSil
  4. tarihi yerinde hissetmek havasını solumak eşsiz bi haz :) resimleri paylasman cok güzel en azından gidemesekde görmüs oluyoruz acı zindanları cok ilgimi cekti :S birde o yesil pencereli ev ne tatlı :)öyle bir evde yaşamak isterdim::))

    YanıtlaSil
  5. ıstanbulda doğmak ve büyümek. Iki kez şükretmeli. Biri müslüman bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldiği ıçin. Diğeri çocukken dünyanın ıstanbul olduğunu sanmanin gerçekleri öğrendiğinde de değişmedigi bir şehirde doğduğun ıçin.

    YanıtlaSil
  6. İsatanbulda doğdum ve büyüdüm bir çok yerini gezmek nasip olmadı güzel resimler için teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Tarihi açıdan İstanbul'da yaşamak bir şans,her ana karşınıza birşey çıkabilir.Yedikule güzel bir post olmuş ve alternatif bir gezi...tebrik ederim,iyi yapmışsınız gezmekle,fotoları da çok beğendim,teşekküler...

    YanıtlaSil
  8. Ahh ne guzel yermis burasi! Haberimiz yok, hafta ici at gozlugu takmiscasina evden ise, isten eve gidip gelmekten; haftasonlari da kor degnegini bellemis gibi ayni yerlere gitmekten... Bu haftasonu, olmazsa onumuzdeki haftasonu bir degisiklik yapip Yedikule'yi ziyaret edecegim :)) Bayildim zira!

    YanıtlaSil
  9. Ben buraları gezmemiştim sayende görmüş oldum:)

    YanıtlaSil
  10. yaşamışlık olan bir yerde büyümüşsün. hımm. duyarlılığın biraz da buradan geliyor.
    :)

    aslı...

    YanıtlaSil
  11. Ne kadar güzel, mistik, büyüleyici... Bazen merak ediyorum, bir insan ömrü İstanbul'un her köşesini gezmeye yeter mi...Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  12. yedi düvel zindanından beterdir yedikule,nargilem duman duman içerim aman aman:) şarkıyı da pek severim aklıma geldi.

    böyle istanbulu anlattın ya içim gitti aslı.

    YanıtlaSil
  13. nelere tanık oldu bu İstanbul, neleri gizledi neleri gün yüzüne çıkardı... her yanı ayrı bir cevher... tarihi mimariler, tarihin kokusu, yapıların dokusu... muhteşem...
    çok güzel bir paylaşım olmuş... emeğine sağlık...
    not: karmaşasından ve kargaşasından kaçmak için gün sayıyorum ancak kalbim hep buralarda atacak:)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. Rengim, İstanbul öyle bir şehirki, herkes anlatsa yinede bitmez. Çok sevindim sevmene, ara ara anlatırım..

    Kurbaam, inan burayı anlatmak için, ayrıca bir efor sarfetmiyorum. Sokaga çıktıgım an başlıyor bu görüntüler zaten..diyorum ya iyiki burada dogmuşum :)

    Sedo kızım, ne demek zevkle. Ne zaman istersen..

    Essu, çok acıklıdır o zindanların öyküsü okumak gerek. Evet bende isterdim açıkçası :)

    Fd, söylediklerine hiç harf degiştirmeden katılıyorum. Tsk ederim..

    Canan, bazen yaşadıgımız yeri es geçebiliyoruz. Farkında olmuyoruz. Olsun ama İstanbul'da olmak bile güzelki. Ben çok tsk ediyorum..

    Natalim, sizin bir postunuza yorum yapmıştım. Görmenizi çok isterim diye, hatırlıyomusunuz bilmem. İşte buralardan bahsetmiştim, keşke birde sizin gözünüzden izlesek burayı..ne demek, ben çok tsk ederim..

    Sahaf kedim, ama yaşamın karmaşası içinde yapmak istediklerimizi bazen yapamıyoruz. Normal bu. Mutlaka gelin, Yedikule'yi seviceksiniz ki ben çok az bir kısmını anlattım. Sahilimizde çok güzeldir..

    Uzunincebiryol, görmenizi isterdim gerçekten..tsk ederim..

    YanıtlaSil
  15. Tamda öyle, her sokagı, her caddesi..belkide ondandır deep kimbilir..

    Baharım, inan yetmez geldiginde kimbilir belki beraber gezeriz buraları :)

    Temerrüt :) bu kadarmı olur. bu postu hazırlarken, o şarkı hep dilimdeydi..ah ne diyeyim..

    Okuyanım, öyle dimi, öyle..ben çok tsk ediyorum. İstanbul'dan kaçmakmı? yapmayın ama :)

    YanıtlaSil
  16. :) biraz istekli biraz hüzünlü bir gidiş olacak bu... nasipse birkaç aya kadar gerçekleşmesini bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  17. aslıcım..
    fotoğraflara bayıldım.çok güzeller.tarihi anlatan bir dizi gibiler..bizimle paylaştığın için teşekkür ederim..gezmedim ama görmek çok istedim şuanda.laf olsun diye değil, yolum düştüğü taktirde oralara mutlaka gezicem..

    YanıtlaSil
  18. asli, blogu ozellestirdim .. seni eklemek istiyorum ancak mail adresini bulamiyorum .. bir sekilde verirsen ve tabii istersen sana davetiye yollicam.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Okuyan, nasıl bir hayat istiyorsanız öyle yaşayın. Nasıl mutlu olucaksanız öyle..İnşallah istediginiz gibi olur her şey..

    YanıtlaSil
  20. Severim deliyi, nihayet gelmene sevindim. Tamda tarih kokan yerler burası, gelmeni görmeni çok isterim. Ben çok tsk ederim..

    Lo lam, yazdım..

    YanıtlaSil
  21. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  22. istanbul un buralari cok guzel iste

    keske her yapi elden gecse


    biliyorum o kiliseyi

    cok guzel resimler ne guzel bir yerde buyumussun :)

    YanıtlaSil
  23. :)) isterim bende buraları görmek:) teşekkürler paylaşım için, özellikle zindanları merak ediyorum

    YanıtlaSil
  24. Çok teşekkürler. Bu güzel dileklerin hepimiz için geçerli olsun inşallah.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  25. Bayılırım Istanbul un eski semtlerinde dolaşmaya ve fotograf çekmeye. Yedikule ye gitme fırsatım olmamıştı henüz, çok güzel görünüyor, hemen yapılacaklar listeme alıyorum. Havalar çok soğumadan giderim bir gün

    denizsaatcioglu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  26. Aslı'cım ne kadar şanslısın, ne kadar güzel bir yerde doğup büyümüşsün.
    Ben açıkçası buraları dizilerden-filmlerden biliyorum, çok da beğeniyorum. İnşallah ben de en kısa zamanda görmek isterim :)

    YanıtlaSil
  27. Clementier, buralara eski istanbul, deniyor zaten ve pek çok binada tadilat çalışmaları yapılıyor..dimi bende çok seviyorum buraları :) tskler..

    Herbirenk, gel lütfen, her yeri gezeriz birlikte :) tsk ederim..

    Okuyan, hakkımızda-hakkınızda hayırlısı diyelim..

    Deniz, inan kışında güzeldir, çok seversin eminim..

    Sevda, kapım her zaman açık, neden olmasın :) özellikle Sefa diye bir tarihi lokanta var, çok ünlüdür. En son Av mevsimi adlı film orda çekilmişti..

    YanıtlaSil
  28. Ben Ankaralıyım ve Ankaradayım ama:( Evet çok seviyorum Ankara'yı, tarih ararsan her köşesinde var Türkiyemin... ama İstanbul büyüdür, büyülüdür benim için, daha bakmaya bile başlayamadığımdır, anlamaya bile çalışamadığım... uzaktan uzaktan içim acır ona yapılanlara... Fotoğraflar ve anlatımın için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  29. Çok güzel detaylı fotoğraflar, bende çok severim tarihin her köşesine dokunmayı görmeyi. İstanbul'u bilmiyorum, bu yüzden bu fotoğrafta gördüğüm yerleri de canlı canlı göremedim tabii, ansiklopedilerden ne kadarını görüp okursam bilgim o kadardır :)
    Çok sevdim bu fotoğrafları teşekkürler Aslı'm.
    Bu arada bence Bursa'ya da gelmelisin birde buraları gezmelisin, klavuzun olurum senin :)

    YanıtlaSil
  30. mutlaka gidip görücem... daha evvel neden gitmedim bilmiyorum.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  31. Ecer, Elbette var olmazmı bu ülke'nin nerdeyse her yerinde. Ankara'ya hiç gelmedim biliyomusun? ilk kez bu hafta gidicem kısmet olursa :) bir günlük bir şey olucak ama olsun..Ne güzel söylemişsin İstanbul büyüdür, büyülüdür..ben çok tsk ederim :)

    Zeynebim, olsun bende Bursa'yı bilmiyorum günü birlik geçişlerim oldu ama hiç gezmedim. İnşallah canım birbirimizin rehberi olucaz artık, çok keyifli olucak eminim :)

    Zeynep, çok sevinirim ve çok seversiniz eminim..Bende gitmedigim yerleri görünce neden gitmedimki daha önce diyorum..

    YanıtlaSil
  32. geldiğimde hava iyiyse geleceğim senle buraları gezmek için olur mu?

    YanıtlaSil
  33. Elbette, hemde büyük bir keyifle hocam, ne demek..bekliyorum.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...